Семинар је у групи компетенција за поучавање и учење, а приоритетна област је унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе. Циљеви семинара су: унапређивање наставничких компетенција за процењивање постигнућа ученика и оспособљавање за развој вештина самопроцењивања код ученика.
Кроз неколико радионица, реализаторке семинара Биљана Радосављевић и Биљана Михаиловић, помогле су нам у разумевању и примени различитих функција и врста процењивања ученика, у отклањању субјективности у процењивању ученика, оцењивању ученика у односу на опште предметне и специфичне предметне компетенције као ослонаца процењивања, разумевању појма метакогниције, значају и улоге у развоју ученика, важности развоја вештина самопроцењивања напредовања код ученика и другим вештинама самопроцењивања напредовања.
Обрађене су теме:
- Разумевање функција оцењивања у односу на ученике и наставу;
- Најчешће грешке у процењивању ученика;
- Формативно и сумативно оцењивање/описне и нумеричке оцене у односу на процес унапређивања учења;
- Оцењивање и самооцењивање ученика у односу на опште предметне и специфичне предметне компетенција;
- Метакогнитивне вештине самопроцењивања ученика.
Leave a Reply